Skip to content

Søgemaskineoptimering – når du vil til tops på søgemaskinernes resultatsider

Søgemaskineoptimering er en af de bedste metoder til at opnå flere besøgende på din website – og mere vigtigt: At det er de rigtige besøgende, som kommer ind på din side. Dette er en vigtig pointe, såfremt du for eksempel driver en webshop, hvis omsætning er afhængig af, at de besøgende konverterer, det vil sige, køber et produkt eller en ydelse fra siden. Når du allierer dig med et professionelt SEO-firma, vil dette typisk kunne tilbyde at hjælpe med såvel offsite som onsite SEO.

Til offsite SEO er et eksternt firma med eget website netværk en nødvendighed – men der er mange tiltag, du selv kan gøre i forbindelse med udførelse af onsite SEO.

Hvad er onsite SEO?

Onsite SEO er betegnelsen for alle de tiltag, du selv kan klare, hvis du har adgang til at redigere i din website og til at bestemme, hvor den skal være hosted, og hvilket cms (Content Management System), den skal anvende. De fleste moderne cms tillader søgemaskineoptimering i deres backend, og disse features skal du naturligvis gøre brug af. For eksempel kan du i WordPress vælge at installere pluginnet Yoast, som hjælper dig med at optimere hver enkelt side ud fra de keywords, du vælger.

Få flere tips til søgemaskineoptimering på https://www.klikko.dk/seo/